|
Formula „tineretii vesnice“ sta in vinul rosu consumat in exces |
|
Sâmbătă, 06 Februarie 2010 09:57 |
O echipă de cercetători de la Universitatea Göteborg, din Suedia, spune că vinul roşu oferă "tinereţe veşnică" doar dacă este consumat în exces. Astfel, pentru a încetini procesul de îmbătrânire celulară este nevoie de cel puţin 15 sticle de vin în fiecare zi pentru a alunga ridurile, spun specialiştii. Oamenii de ştiinţă completează că resveratrolul, o substanţă existentă în vinul roşu, poate să distrugă celulele care provoacă procesul de îmbătrânire.
Însă cantitatea de vin necesară pentru a eficientiza acest proces presupune un nivel atât de mare de alcool încât ar putea să-i ucidă pe pacienţi înainte ca aceştia să moară din cauza îmbătrânirii celulare. Mai mult, cercetătorii suedezi au studiat proprietăţile resveratrolului pentru a determina felul în care această substanţă influenţează procesul de îmbătrânire. Ei s-au concentrat asupra drojdiei, ale cărei celule au fost eficiente împotriva proteinelor dăunătoare ce provoacă procesul de îmbătrânire.
(Articolul complet poate fi gasit la Gandul)
|